Instagram-markkinointi – Maksetun postauksen tulokset

Instagram, vuonna 2010 perustettu yhteisöpalvelu, jonka Facebook osti 2012, aloitti mainonnan pilotoinnin nyt syksyllä. Michael Kors, joka myy mm. kelloja, oli mukana pilotoimassa sponsoroituja sisältöjä. Sponsoroidut sisällöt toimivat samankaltaisesti, kuin Facebookin uutisvirrassa näkyvät sponsoroidut tarinat.

Michael Korsin Instagram profiili
Instagram Micheal Kors

Sponsoroitu sisältö
Instagram mainos

18 tunnin jälkeen tulokset näyttivät tältä:

– 4 kertaa enemmän engagementiä kun tavallisesti (tykkäykset ja kommentit)
– 217,700 tykkäystä (normaalisti Michael Korsin julkaisut saavat keskimäärin 46,000)
– 33, 985 fania lisää (keskimäärin he saavat 2,138 fania lisää per julkaisu)

20% kommenteista olivat negatiivisia.

Se, mikä tässä jää avoimeksi kysymykseksi, on kuinka paljon tämän kaltaisten tulosten ansaitsemiseen on panostettava rahaa.

Luvut on poimittu tästä artikkelista: How much ROI did the Michael Kors instagram ad generate?

Jää mielenkiintoiseksi nähdä missä vaiheessa mainonta on mahdollista Suomessa. Toimarimme Juho veikkaa, että näin käy jo keväällä 2014.