Tulokset

Kampanjasisältöjen
näyttökerrat

28.9 milj

Brändifilmin
huomioarvo

43 %

Teesien
lukukerrat

3.3 milj

Brändin top-of-mind
toimialalla

+1

Brändifilmin
katselukerrat

4.8 milj

Brändifilmin positiivinen
mielikuvavaikutus

57 %

Somessa tavoitetut
suomalaiset

1.5 milj

Brändin preferointi
toimialalla

+1

Lähtötilanne

St1 on suomalainen energiayhtiö, joka sijoittaa voittonsa uusiutuvan energian kehittämiseen. Mutta miten murtaa mielikuvat ja kertoa, että bensafirma tahtoo vähentää öljyn myyntiä?

Luova ratkaisu

Ilmastonmuutosta vastaan taistelevat kuluttajat, yritykset ja valtiot. St1 ottaa yhdessä asiakkaidensa kanssa paikan tämän vallankumouksen eturintamassa.

Perinteinen vallankumous istuu kuitenkin huonosti suomalaiseen mielenmaisemaan, täällä kun ei kaadeta bensiiniautoja ja torillekin marssitaan vain harvoin. Siksi energiavallankumouksen on tapahduttava pienten arkisten tekojen kautta: pyöräile töihin, vie biojätteet tai käännä vilkku oikealle ja kurvaa St1:lle.

Toteutus

Puhtaan voiman vallankumouksen ytimessä ovat kampanjasivulle naulatut 101 teesiä, jotka kertovat kuinka ilmastonmuutosta vastaan voidaan taistella. Teesit käsittelevät aihetta laajalla skaalalla, aina väestönkasvusta ja yritysvastuusta kuluttajien päivittäisiin valintoihin asti.

Kampanjaviesti levitettiin televisioruuduille, valkokankaille ja ulkomainontaan. Perinteisiä kanavia täydennettiin digillä, mobiilitoteutuksia unohtamatta. Kaikkein taktisimmat viestit keskitettiin asemapintoihin.

Sosiaalisessa mediasssa kampanjaviesti jalkautettiin monesta eri kulmasta ja suuri viesti palasteltiin helposti nautittaviksi suupaloiksi: avasimme teesejä, yksinkertaistimme vaikeita asioita ja kutsuimme kuluttajat liittymään mukaan vallankumoukseen omien tekojensa kautta.