Lähtötilanne

Citycon-yhteistyömme aikana olemme ottaneet yhdessä monta innovatiivista askelta yhä uusiin sosiaalisen median kanaviin. Cityconin kauppakeskukset löytyvät Facebookista sekä isoimmat keskukset voi löytää myös Twitteristä, Instagramista, Pinterestistä sekä Foursquaresta. Mikä olisi seuraava kanava, jossa Cityconin kauppakeskukset voisivat kohdata asiakkaansa?

Ratkaisu

Keväällä 2013 Citycon aloitti yhteistyön Suomen tunnetuimpien bloggaajien kanssa. Dingle ja Marsaana Communications työskentelevät yhdessä kauppakeskusten kummibloggaajien kanssa, tehden Cityconin keskukset tutuiksi yhä suuremmalle asiakaskunnalle. Yhteistyö näkyy itse blogeissa sekä Cityconin omissa sosiaalisen median kanavissa. Kolmen kauppakeskuksen Facebook-sivuilla toteutettiin Bloggaajan vaatehuone –kilpailut, joissa oli mahdollisuus voittaa bloggaajien suosikkituotteita. Mukana kampanjassa olleet bloggaajat esiintyivät myös kauppakeskusten muotitapahtumissa. Bloggaajien kanssa yhteistyössä on myös toteutettu Instagram ja Pinterest-kilpailuja. Viidellä suurimmalla keskuksella alkoi myös touko-kesäkuun vaihteessa joka kuukausi uusiutuvat Facebook-blogikilpailut, joissa voi voittaa lahjakortteja kauppakeskusten liikkeisiin. Mukana yhteistyössä ovat olleet seuraavat supersuositut blogit: Annika O., Pupulandia, No Fashion Victims, Nelliinan Vaatehuone, Cava, Curiouser & Curiouser, 365 days with Ida, Magicpoks, Oi mutsi mutsi ja Hunajaista.

Tulokset

Blogiyhteistyön avulla Citycon tavoittaa entistä tehokkaammin nuoret, shoppailusta kiinnostuneet kuluttajat ympäri sosiaalisen median ja Suomen. Tässä laajuudessa kauppakeskusten ja bloggaajien yhteistyö on ainutlaatuista. Dinglen ja Marsaanan yhteistyössä toteuttamat kampanjat ovat kasvattaneet Cityconin sosiaalisen median kanavien yhteisöjä sekä lisänneet kauppakeskusten näkyvyyttä suosituimmilla, muotiin ja lifestyleen keskittyvillä blogisivustoilla. Blogiyhteistyöllä tavoitetaan viikoittain kymmeniätuhansia lukijoita.

cava_insta