Lähtötilanne

DNA halusi viestiä suomalaisille nopean 4G-verkkonsa kattavuudesta. Markkinointiviestinnässä haluttiin tuoda selkeästi esiin se, että DNA:n 4G-verkko tavoittaa yli 99 % suomalaisista ja on todellakin siellä, missä sinäkin. Toteutuksen tuli tukea isompaa kampanjakokonaisuutta sosiaaliselle medialle ominaisella tavalla ja sen vahvuuksia hyödyntäen.

Ratkaisu

DNA:n ydinarvoja ovat nopeus, rohkeus ja mutkattomuus. DNA:n verkon kattavuus päätettiin todistaa käytännössä, suorassa lähetyksessä. Sillä mikä olisikaan parempi tapa osoittaa verkon toimivuus kuin sen kautta lähetetty livestriimi?

Onnistunut brändisisältö luo lisäarvoa. Halusimme tehdä testauksesta myös viihdyttävän. Syntyi DNA Liikkuva lava – stand-up -kiertue, jonka keikkoja seurattiin suorana lähetyksenä DNA:n Facebook-sivuilta.

Kiertue käsitti kolme stand-up -keikkaa, joista jokaisesta vastasi eri esiintyjä: mukana olivat ammattikoomikot Tomi Haustola, Arimo Mustonen ja Marju-Nella Toivonen. Keikkapaikat valittiin Suomen ääripäistä ja näin tuotiin entistä laajemmin esille verkon kattavuutta. Esitykset lähetettiin suorana Hytistä, Nuorgamista ja Utöstä. Kiertueesta teki erityisen se, ettei keikkapaikoilla ollut lainkaan yleisöä, vaan esitykset lähetettiin livestriiminä DNA:n 4G-verkon välityksellä.

Katsojat osallistuivat keikkaan kommentoimalla lähetystä, ja Facebookin lisäksi striimiä pystyi seuraamaan DNA:n kampanjasivulla. Keikoista viestittiin etukäteen Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä. Liikkuva lava -kampanjaan kuului myös kiertuedokumentti, joka päästi katsojan kurkistamaan kulissien taakse, ja kiteytti kampanjan ydinviestin. Kampanja kesti neljä viikkoa.

Kampanja herätti jo etukäteen runsasta mielenkiintoa, ja jokainen lähetys keräsi useita tuhansia reaaliaikaisia katsojia. Keikkavideot tavoittivat yhteensä lähes 175 000 suomalaista, ja niitä katsottiin yli 300 tuntia. Kampanja onnistui tavoitteessaan osoittaa DNA 4G-verkon nopeus Suomen kaukaisimmissakin kolkissa.