Lähtötilanne

Tjäreborgin some-tiimi halusi toteuttaa lapsiperheiden lomailuun liittyvää live-sisältöä suoraan Kanarialta. Tavoitteena oli tehdä elämänmakuista ja inspiroivaa sisältöä perhelomasta Gran Canarialla, ja kertoa käytännön vinkkejä suositusta Ocean Beach Club -hotellista sekä sen tarjoamista palveluista.

Ratkaisu

Kampanjan keulahahmoksi valikoitui Dinglen videotuottaja sekä seikkailija Tom Nylund perheineen. Tom on kokenut kuvaaja ja arktisten lajien harrastaja, mistä syntyy kiinnostava kontrasti lapsiperheen Kanarian lomailuun.

Gran Canaria Live toteutettiin tammikuussa 2017 Facebook Live -kampanjana, jossa koko lomaviikon aikana tehtiin yhteensä 10 live-lähetystä Gran Canarialta. Katsojia haastettiin osallistumaan sisältöön ja antamaan omia ehdotuksia, kysymään ja kommentoimaan lomamatkan tapahtumia sekä ehdottamaan kuvauskohteita.  Live-videoita katsottiin yhteensä lähes 200 000 kertaa ja ajallisesti niitä katsottiin yhteensä noin 1943 tuntia.