Lähtötilanne

Kun eläinlääkäripalveluita tarjoavat Animagi ja UNIVET yhdistyivät Evidensiaksi, tavoitteena oli luoda lanseerauskampanja, joka tuo esille paitsi uutta nimeä, myös Evidensian asiantuntevaa, pennuille suunnattua palvelutarjontaa. Sisällön haluttiin jäävän elämään verkkoon ja olevan myös jatkossa hyödyksi pennunomistajille.

Ratkaisu

Kampanjan ytimessä oli ymmärrys siitä, että se oma eläinlääkäriasema valitaan tavallisesti pentuaikana, eikä tämän jälkeen paikkaa yleensä vaihdeta. Siksi pentuaika on tärkeä uuden asiakassuhteen muodostumisessa.

Konseptiksi valikoitui reality-ohjelma, jossa pääosaa esittävät ihmisten sijaan koiranpennut. Kampanja valjasti söpöt pennut sisältömarkkinoinnin keskiöön, ja esitteli pentujen avustuksella Evidensia Eläinlääkäripalveluiden toimipisteitä, henkilökuntaa ja palvelutarjontaa.

Pörröisiä reality-tähtiä rekrytoitiin sosiaalisen median kautta, ja hakemuksia tuli lyhyessä ajassa yli 400. Ohjelmaan hakeneiden lemmikkien omistajia pystyttiin myöhemmin lähestymään muulla pentuihin liittyvällä, heitä palvelevalla sisällöllä.

Ohjelmaan valittiin 10 alle vuoden ikäistä pentua ja pentuetta eri puolilta Suomea. Hajauttamalla kuvaukset ympäri maata, nostettiin esille Evidensian kattavaa palveluverkostoa. Valitsemalla eri ikäisiä ja rotuisia pentuja tuotiin esille tärkeimpiä palveluita, joita koirille pentuaikana tarjotaan ja suosittellaan. Ohjelman tekoon osallistuneista pennuista saatiin mukavana lisänä yli kymmenen uutta asiakassuhdetta.

Videojaksojen vastaanotto oli äärimmäisen positiivinen ja yleisö rakasti uutta ohjelmaa. Kampanja-ajan päättyessä kymmenen jaksoa olivat keränneet yli 115 000 katselukertaa ja ne keräävät edelleen tasaisesti uusia katselijoita. Tämän lisäksi Facebookissa ja Instagramissa jaetulle ohjaavalle sisällölle, eli trailereille, saatiin katselijoita yli 400 000. Yhteensä näyttökertoja kampanjasisällöille kertyi yli 7,5 miljoonaa. Samalla Evidensia Eläinlääkäripalveluiden uudelle YouTube-kanavalle saatiin reilut 600 tilaajaa ja Instagram-tilille yli 1 300 seuraajaa, joita voidaan jatkossa lähestyä myös muilla sisällöillä.

Videot julkaistiin omana kampanjasivunaan myös uudella Evidensia.fi-sivustolla, josta ihmisiä ohjattiin saamaan lisätietoa jaksossa tutuksi tulleesta aiheesta. Kampanjasivulla vieraili noin 12 000 ihmistä, joista 1 800 jatkoi surffailua muissakin Evidensian sisällöissä.