Lähtötilanne

DNA yhdistää ihmiset, asiat ja teknologian, jotta asiakkaiden elämä olisi inspiroivampaa.

DNA on läsnä monessa kanavassa: Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat ja YouTube palvelevat kukin omalla tavallaan, kanavan erityispiirteet huomioiden. Lisäapua asiakkaille tarjoaa oma tukisivusto sekä mobiilin elämäntavan opas DNA Appinen. DNA:n näkökulmasta kaikki kanavat palvelevat niin myyntiä ja markkinointia kuin asiakaspalvelua, viestintää ja HR:ää. Tavoitteena on kokonaisvaltaisesti kohdata kuluttaja juuri siellä missä hän kulloinkin on. Verkossa tämä tarkoittaa ennen kaikkea asiakaspalvelua, osallistavaa sisältöä ja inspiraation synnyttämistä.

Ratkaisu

DNA tuottaa eri kanaviin monipuolista ja ajankohtaista sisältöä, osallistaen, palvellen ja sitouttaen. Samalla rakennetaan jatkuvaa dialogia, haastetaan keskusteluun ja tietenkin yllätetään positiivisesti. Tuotetut sisällöt vaihtelevat videosta tekstiin ja linkeistä kuviin, aina tarpeen, tilanteen ja kanavan mukaan. DNA:n asiakaspalvelu puolestaan on aina valmis astumaan kuluttajan avuksi.

Tulokset

Vuoden 2015 aikana…

  • tavoitimme kuukausittain sosiaalisessa mediassa 1,3 miljoonaa suomalaista
  • yli 207 000 tiliä seurasi DNA:ta eri somekanavissa
  • saimme kuukausittain aikaan 40 000 mitattua somereaktiota
  • inspiroimme yli 80 000 tykkäystä, kommenttia tai jakoa
  • asiakaspalvelu hoiti päivittäin Facebookissa 40 ja Twitterissä 15 asiakaspalvelutilannetta ja vastasi tukisivustolla yli 800 asiakkaalle kuukaudessa, rohkaisten asiakkaita auttamaan myös toisiaan
  • loimme videosisältöä, jonka parissa viihdyttiin keskimäärin yli 2000 tuntia kuukaudessa