Referenssit | Dingle
Referenssit
CASE

6M
Risto Räppääjä
Risto Räppääjä ja Sevillan saiturin -elokuvan lanseerauskampanja kokosi yhteen aktiivisen Räppääjä -yhteisön tutustuttamalla yleisön elokuvan käänteisiin, hahmoihin ja musiikkiin jo kuukausia ennen ensi-iltaa. Koko kampanja kulminoitui ensi-iltana, kun elokuva oli mukana rikkomassa Finnkinon kaikkien aikojen yhden päivän lipunmyyntiennätystä.
CASE

1,2M
Tjäreborg - Myytinmurtajat
Tjäreborg Myytinmurtajat herätti keskustelua suomalaisten pakettimatkailuun liittyvistä myyteistä - sukkasandaaleista sikajuhliin. Kampanjan tavoitteena oli kerätä pakettimatkailuun liittyviä myyttejä ja murtaa niitä kampanjassa voittaneiden asiakkaiden kanssa paikan päällä Kanarialla.
CASE

89,7%
St1
Keväällä 2015 St1 oli tuomassa markkinoille uutta bensiinituotetta, joka tulisi korvaamaan aiemman 95E10-bensiinilaadun. Tuotteen julkaisu asettui hyvin lähelle myös toista St1:n polttoaineuudistusta, minkä vuoksi efektiivistä kampanja-aikaa oli vain noin kuukauden verran. 95 Extra pitikin siis saada lanseerattua lyhyessä ajassa ja kuluttajia osallistaen, jotta uusi tuote ja sen lisäarvo menisivät läpi asiakaskuntaan.
CASE

1,3M
DNA
DNA:n visiona ovat toimialan tyytyväisimmät asiakkaat. Tätä tavoitetta lähestytään sosiaalisessa mediassa kohtaaminen kerrallaan: nopea asiakaspalvelu, mielenkiintoiset keskustelut ja inspiroivat sisällöt ovat jo voittaneet kuluttajat puolelleen.
CASE

640K
DNA Appinen
DNA haluaa erottautua joukosta tuomalla lisäarvoa ihmisten arkielämään. Vinkkejä, viihdettä ja inspiraatiota kaipaavat niin kokeneet laitekonkarit, verkon vasta-alkajat kuin nekin, jotka vasta suunnittelevat ensimmäisen älylaitteen hankkimista. On siis olemassa selkeä tarve medialle, joka opastaa ottamaan enemmän irti elämästä – tietenkin mobiililaitteiden avustuksella. Tämä media on DNA Appinen.
CASE

2,7M
#vainpamjutut
Halusimme tavoittaa nuoria palvelualoilla työskenteleviä raikkaalla, yllättävällä ja ajankohtaisella tyylillä.PAMin ajatuksena oli luoda räväkkä konsepti, jollaista ei välttämättä ensimmäisenä ammattijärjestöltä odottaisi. PAMille luotiin oma ajankohtainen meemikonsepti: #vainpamjutut. #Vainpamjuttujen ei haluttu kuitenkaan olevan geneeristä huumorisisältöä, vaan sisällön tuli liittyä vahvasti PAMiin ja palvelualojen arkeen. Lopullinen idea oli tuottaa 28 meemin sarja Facebookiin ja Instagramiin, jossa käsitellään palvelualojen arkisia, usein toistuvia tilanteita ja sisäpiirin vitsejä. Kampanjan ydinviesti oli “PAM ymmärtää arkea”.
CASE

800K
Kela
Verkkoasiointipalvelu on helppo ja nopea tapa hoitaa Kela-asioita. Silti yllättävän moni suomalainen ei sitä tunne, saati sitten käytä. Tätä epäkohtaa lähdimme korjaamaan Odottamattoman helppo asioida -kampanjalla, jonka tavoite oli kertoa verkkoasiointipalvelun ominaisuuksista ja lisätä palvelun kävijämääriä. Yksinkertainen viesti vaati tuekseen erottuvan ja mieleenpainuvan toteutustavan. Päätimmekin rohkeasti poiketa Kelan aiemmasta tyylistä niin sisällöllisesti kuin visuaalisestikin: raikas piirrosjälki yhdistyi eri kanavissa asiatietoon odottamattoman humoristisesti.
CASE

163%
Inhimillisiä Uutisia
Inhimillisiä Uutisia -vaihtoehtomedia perustettiin kertomaan hyvistä teoista ja siitä hiljaisesta työstä, mitä 800 RAY:n tukemaa suomalaista sosiaali- ja terveysalan järjestöä päivittäin tekevät, muuttaen Suomea inhimillisemmäksi. Dingle toimi osana tätä ammattitaitoista toimitusta huolehtien siitä, että laadukkas sisältö tavoittaa sosiaalisen median kautta mahdollisimman suuren kohdeyleisön.
CASE

243%
Finavia
Lähtötilanne Finavian tavoite on kasvattaa venäläisten matkustajien määrää Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja asemoida lentoasema Pietarin aluetta palvelevana parhaana lentoasemana ja porttina länteen. Pietarin alueen valtavan väkimassan tietoisuuteen tuli saada Helsinki-Vantaan toimivuus lentoasemana, yli 130 lentokohdetta, kentän monipuolisen palveluvalikoima ja tavoittaa sekä viestiä heille venäjäksi luontevalla tavalla. Ratkaisu Tavoitteen saavuttamiseksi luotiin kuvitteellinen ja monivaiheinen rekrytointikampanja joka kestäisi…
CASE

6302
Some Awards
Aller Media on innovatiivinen ja moderni mediatalo, jonka vahvuuksia ovat viihde, digitaaliset mediakonseptit ja sosiaalinen liiketoiminta. Some Awards on Allerin luoma sosiaalisen median kampanjakokonaisuus, jonka ytimessä on Some Awards –tapahtuma, joka tuo ammattimaisella ja viihteellisellä tavalla yhteen tunnetuimmat media- ja mainosalan asiantuntijat sekä sosiaalisen median vaikuttajat.
CASE

3296%
Tolu
Päätimme, että kuluttajat voivat haastaa nykyisen tiskiaineensa kaksintaistoon Tolun Voimageeliä vastaan. Tolulle oli vuosien ajan pitkäjänteisesti rakennettu Facebookiin yhteisöä, joka toimisi hyvin lanseerauksen tukena samalla, kun asiakas toteuttaisi kampanjointia yhteistyössä vähittäiskaupan kanssa. Tavoitteena oli todistaa kuluttajien avulla, että Tolu Voimageeli on Suomen tehokkain tiskiaine.
CASE

+1.5K
Lindström
B2B-tunnettavuuden lisääminen osallistavan ja pitkäkestoisen kilpailukampanjan avulla on uudenlainen tapa toimia. Kyseessä ei ollut normaali B2B-lähestyminen suoralla myyntikulmalla. Dingle lanseerasi kilpailun yhteyteen sosiaalisen median strategian ja teemoitetut sisältökonseptit.
CASE

24K
DNA: Mähösen viraali säähavainto
Kesän 2014 kampanjassa Mähönen-hahmo teki paluun DNA-mainonnan valokeilaan. Hahmo oli itsessään resonoinut aiemminkin hyvin sosiaalisessa mediassa, mutta se ei ollut näkynyt erityisen hyvin DNA:n omissa sosiaalisen median kanavissa. Tarvitsimme keinon, jolla kääntää ihmisten innostus Mähöstä kohtaan myös DNA:n kanavissa näkyväksi aktiivisuudeksi.
CASE

1843
Urheiluhullu - Celectus
Päätavoitteena olikin luoda sosiaalisen median avulla digikampanja, jonka avulla saisimme mahdollisimman paljon kiinnostusta työtehtäviin ja samalla lisää työhakemuksia. Tavoitteiden asettamisessa painotettiin myös mediahuomion tärkeyttä. Tärkeänä tavoitteena oli Celectus-brändin tunnettavuuden kasvattaminen kampanjan avulla. Celectuksesta haluttiin saada entistäkin houkuttelevampi työnantaja nuorison keskuudessa.
CASE

460%
Täytetään suomalaisten perjantai-illat naurulla - Posse
Kampanjassa oli selkeä tavoite: luoda Possesta koko kansan ilmiö ja perjantai-iltojen suurin puheenaihe, herättää kiinnostus 2 tuntista livelähetystä kohtaan maksimoiden ohjelman katsojaluvut. Kilpailu kotimaisen viihteen kuninkuudesta olisi tilanteessamme äärimmäisen kova.
CASE

42%
Yhteistyöllä tavoitteisiin - ST1
Yhtiön on vaikea tulla suomalaisemmaksi kuin se on. Omistuspohja on vakaa eikä tuotteillakaan, joskin niissäkin kotimaisuutta löytyy riittämiin, pysty loputtomasti erottumaan. St1:llä on kuitenkin jotain, joka sen kilpailijoilta puuttuu - suomalainen luonne. Haastaja-asemasta ponnistanut ketju on pikkuhiljaa kasvattanut asemaverkostoaan sekä markkinaosuuttaan tehden samalla uusia aluevaltauksia eri puolille energia-alaa.
CASE

3v
yhteistyötä A.Vogelin kanssa
A.Vogel Oy on ihmisten kokonaisvaltaiseen ja luonnonmukaiseen hyvinvointiin keskittynyt yritys, joka markkinoi korkealaatuisia ravintolisiä, rohdosvalmisteita ja luomuelintarvikkeita. Dingle on luonut strategian, miten A.Vogel-brändi näkyy ja toimii sosiaalisessa mediassa niin globaalisti kuin lokaalisti eri markkina-alueilla ja auttanut jatkuvalla yhteistyöllä jalkauttamaan strategian Suomessa.
CASE

93%
Fanimäärästä osallistuu
Only In Lapland – The North of Finland Facebook –yhteisö perustettiin vuoden 2012 alussa Lapin Liiton matkailun imagohankkeen tuotoksena. Nyt brändistä puhuu jopa 93% osuus faneista.
CASE

B2C
Kohderyhmän saavuttaminen
Schweppes on maailman vanhin virvoitusjuoma ja Suomen suosituin mixeri, jota on valmistettu vuodesta 1783 lähtien. Globaalille brändille haluttiin luoda paikallinen aktiivinen faniyhteisö Suomeen. Dingle konseptoi brändin tavoitteiden ja arvojen mukaisen toimintasuunnitelman ja ylläpitää Facebookissa Schweppesin suomenkielistä yhteisöä.
CASE

42%
Lisää myyntiä Oriflamelle
Oriflame tarvitsi lisäpontta Facebook-läsnäoloonsa, joten suunnittelimme ja toteutimme heille tuotelähtöisen kampanjan. Tuloksena oli 4 500 uutta Facebook-fania ja 42 prosentin lisämyynti edelliseen vuoteen nähden.
CASE

B2B
YIT Kiinteistötekniikka
Keväällä 2013 YIT halusi luoda keskustelua kiinteistötekniikan potentiaalista energian ja rahan säästäjänä. Dingle loi YIT:lle strategian ja sisällöt, joilla tehtiin kiinteistötekniikasta kiinnostava puheenaihe verkossa.
CASE

10K
fania ja 10K maistatusta
Löfbergsin tavoitteena oli tuoda syksyllä 2012 tummapaahtoiset kahvinsa näkyvästi Suomen markkinoille. Dinglen ja Dynamon yhteistyö tuotti vahvan Löfbergs Suomi -yhteisön. Tuloksissa korostuvat erityisesti yhteisön relevatti tykkääjäkanta, jossa lähes jokainen tykkääjä on maistanut brändin tuotetta.
CASE

100+
Yli 100 faniaktivointia vuodessa
Keväällä 2011 Sinebrychoff toi Suomen markkinoille uudistuneen Tuborg-brändin. Brändin tarkoitus oli näkyä ja kuulua siellä missä nuoret aikuiset viihtyvät. Tällaisiksi paikoiksi määriteltiin erilaiset klubitapahtumat, keikat ja festarit. Halutun kohderyhmän tavoittamiseksi oli kuitenkin tarve löytää tapahtumanäkyvyyden ohella muita sopivia ympäristöjä. Sinebrychoffilla tiedostettiin, että yksi tällainen tärkeä ympäristö on sosiaalinen media.
CASE

Blog
Bloggaajayhteistyö
Cityconin kauppakeskukset ryhtyivät yhteistyöhön Suomen suosituimpien muoti- ja lifestyle-bloggaajien kanssa. Yhteistyön avulla tavoitetaan kymmeniätuhansia muodista ja shoppailusta kiinnostuneita kuluttajia. Dingle suunnittelee yhdessä Marsaana Communicationsin ja bloggaajien kanssa jatkuvasti uusia aktivointeja sosiaaliseen mediaan!
CASE

25K
Puhuu DNA:sta viikossa
Toteuttamamme kampanja DNA:n Facebook-sivuilla synnytti DNA:ta koskevaa keskustelua 178% kilpailijoita enemmän.
CASE

B2B
Bioenergy Healthcare GmbH
Dingle tarjoaa palveluja myös B2B-asiakkaille. Loimme B2B-ratkaisun asiakkaallemme lääketeollisuuden alalla. Yritys valmistaa ja jakelee lääketeollisuuden tuotteita ja tarvitsi alustan, jolla myydä tuotevalikoimaansa suoraan muille lääketieteen instituutioille. Dingle loi yhdistävän polun asiakkaan ja asiakkaamme kumppani-instituutioiden välille.
CASE

1M
tavoitettua asiakasta joka viikko
Cityconin Facebook-sivustoilla on tykkääjiä jo yli 190 000, suosituimpana Koskikeskus yli 27 000 tykkääjällä. Sivustojen kautta viestimme tavoittavat yhteensä yli miljoona ihmistä viikoittain. Kauppakeskusbrändit ovat aktiivisa myös Pinterestissä, Instagramissa ja Twitterissa. Samaa toimintamallia viedään myös Ruotsin ja Baltian markkinoille.
CASE

49%
lisää kasvua Oriflamelle
Oriflame kaipasi Facebook-sivun sisältöönsä uutta nostetta ja tarvitsi apua tykkääjätavoitteen saavuttamiseksi. Dingle sparrasi Oriflamen Facebook-tiimiä sekä suunnitteli ja toteutti Facebookiin kaksi kampanjaa. Yhteistyömme neljän ensimmäisen kuukauden aikana Oriflamen tykkääjämäärä kasvoi 49 prosentilla.

Asiakkaitamme

abagAlkoVogelclas ohlsondnadoro_refelogoDr PepperFinaviafindus_refelogofonectaHenkelkela-fi_refelogor-ruok_refelogolotuslippufi_refelogoLähiTapiolaMini Riskmatk_logorefet.psdmtvOnly in LaplandOriflameSchweppesspotifyst1SäästöpankkiToluVitis

Tilaa uutiskirje
Dingle

Contact us

Dingle Oy
Pursimiehenkatu 29-31 A
00150 HELSINKI

Dingle

Dingle lyhyesti

Dingle on sosiaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Tarjoamme yritysjohdon, myynnin, markkinoinnin, ja asiakaspalvelun konsultointipalveluja. Ydinosaamistamme ovat sosiaalisen median käyttö, prosessikonsultointi, konseptisuunnittelu sekä sisällön ja tekniikan tuotanto.

Rekisteriseloste
Avoimet työpaikat