ASIAKAS: Vaasan Sähkö

Lemmikille Lässyttämisen SM-kisat

Rakkaus on sähköä ja se näkyi Suomen karvaisimmissa mestaruuskisoissa

Vaasan Sähkö on tutkinut osana Rakkaus on sähköä -kampanjaansa, kuinka ihmisen kropassa kulkeva sähkö näkyy ja tuntuu silloin kun ihastumme, fanitamme ja osoitamme hellyyttä lemmikeillemme. Halusimme näyttää konkreettisesti, miten vilpitöntä ja aitoa rakkaus lemmikkien ja omistajien välillä on. Toteutimme Vaasan Sähkölle Lemmikille Lässyttämisen SM-kisat, joista tuli viraali ilmiö somessa, ja jotka ylittivät myös uutiskynnyksen lukuisissa valtamedioissa!

Kuten kunnon mestaruuskisoihin kuuluu, koostui tämäkin penkkiurheilijan unelmien urheiluspektaakkeli kiihkeistä alkukarsinnoista, julkkisten uskomattomista kisasuorituksista sekä jännittävästä live-finaalista.

SM-tittelitaistoon pääsi osallistumaan lähettämällä oman videonäytteensä lemmikille lässyttämisestä, ja niitähän tämä karvakuonoja rakastava kansamme kuvasi ja jakoi. Kampanjan aikana kisaan osallistui omalla lässytysvideollaan useita lemmikinomistajia eri kanavissa. Kisasuoritusten lisäksi innostimme suomalaisia todellisen kisahuuman merkeissä myös kannustamaan omaa suosikkikilpailijaa voittoon äänestyksellä sekä viihtymään tunnettujen suomalaisten lemmikinomistajien lässytysvideoiden parissa.

Alkukarsinnat huipentuivat kesäkuussa pidettyyn finaalilähetykseen, joka streamattiin suorana Vaasan Sähkön Facebook- ja Instagram-tileille. Useat suomalaiset seurasivat Janne Katajan juontamaa finaalia ja kommentoivat innokkaasti läpi lähetyksen. Esimerkiksi Facebookissa livelähetys keräsi huikeat 746 kommenttia! Jännittävän finaalin päätteeksi otettiin yhteys kisan voittajaan, joka lässytti lemmikkinsä lisäksi myös Janne Katajalle suorassa lähetyksessä.

Lemmikille lässyttäminen villitsi somen lisäksi myös muut mediat. Finaali huomioitiin MTV:n nettiuutisissa sekä tv:ssä MTV:n iltauutisten loppukevennyksessä. Myös lukuisat radiokanavat tarttuivat aiheeseen!

Haastavan kevään myötä uutisvirrat ja somesyötteet olivat ääriään myöten täynnä enemmän tai vähemmän negatiivista uutista ja sisältöä. Onnistuimme Vaasan Sähkön kanssa jakamaan jälleen iloa, rakkautta ja hyvää. Kuten kampanjaan tulleista kommenteista kävi ilmi, ihmiset janosivat iloista ja rakkaudentäyteistä sisältöä elämäänsä!

Onko brändilläsi asiaa ainakin yhden livelähetyksen verran? Ota rohkeasti yhteyttä, niin hoidetaan homma kuntoon käsikirjoituksesta jälkimarkkinointiin.

Katso finaalilähetys täältä.