Asiakas
:
SEY

#MIAUtoo

Apua kissakriisiin

Suomessa ei ole kesäkissaongelmaa – meneillään on kissakriisi, sillä hylkäämme vuosittain 20 000 lemmikkiä. Siksi suunnittelimme SEY:lle pro bono -kampanjan, jonka nimeksi valikoitui #MIAUtoo.

Kohderyhmiä oli kaksi: ne, jotka hylkäävät kissoja, koska eivät pidä eläintä arvokkaana sekä ne, jotka haluavat auttaa selättämään kriisin lahjoittamalla rahaa SEY:n kissatyöhön. Pyrimme vaikuttamaan ensimmäiseen kohderyhmään viestinnän kautta ja lahjoittajia tavoittelimme sosiaalisen median keinoin.

Koska kyseessä oli pro bono -case, budjettia ei ollut. Siksi olikin tärkeää saada kampanjaan hyvät yhteistyökumppanit. Lopulta mukaan lähtivät Aller, Musti & Mirri, Kinos Rentals, Vaasan, Paulig, Angel Films, Konepaja Bruno, Helsinki Casting ja K-Market Alppila. Lahjoitimme itse SEY:lle 1000 € mediabudjetin sekä Unelmien työpäivän verran kaikkien dinglaajien työaikaa.

Tuloksena hurja 13 miljoonan tavoittavuus, 62 mediaosumaa ja 34 462 € SEY:n kissatyöhön oli Unelmien työpäivän täyttymys.

Hyvään pyrittiin, mutta priimaahan siinä syntyi, kun laitoimme kaksi some-videota, tiedotusta, mainontaa, kissanaamarin näköisen flyerin, Jone Nikulan, 72 vapaaehtoista ja koko Dinglen työpanoksen taistoon kissojen hylkäämistä vastaan. Tuloksena hurja 13 miljoonan tavoittavuus, 62 mediaosumaa ja 34 462 € SEY:n kissatyöhön oli Unelmien työpäivän täyttymys.