VCT Finland: Pirullisen hyvää sisältöä viinistä

 

Dinglen uudenlainen lähestymistapa ja laadukkaat, kekseliäät sekä asiantuntevat sisällöt ovat tuoneet lisänostetta viinitalo VCT:n tuotteille, liikennettä kanaviin ja kuhinaa Alkon käytäville.

Viinitalo VCT Finland valitsi Dinglen yhteistyökumppaniksi vuonna 2021 piristämään etenkin Casillero del Diablon markkinointia. Casillero on kohderyhmässään erittäin hyvin tunnettu brändi, mutta myynti ja harkinta laahasivat tunnettuutta jäljessä. Markkinaosuutta oli menetetty uusille viinimerkeille ja vanhoille eurooppalaisille viinimaille.

Yhteistyön tavoitteena oli kirkastaa Casillero del Diablon markkinoinnin punainen lanka, jalostaa brändin uniikki tarina paikallisesti kiinnostavaan muotoon sekä tehdä Casillero del Diablosta jälleen houkutteleva niin viininkuluttajien kuin Alkonkin näkökulmasta. Lisäksi haluttiin viestiä vastuullisuustyöstä. Hyvien tulosten siivittämänä yhteistyö kattaa nyt muitakin brändejä, kuten Viña Maipon, Diablon ja 1000 Storiesin.

”Reseptiartikkelinne sekä viinijuttunne ovat toimineet erinomaisena materiaalina meillä somessa. Jutut on mahtavasti ideoitu ja kirjoitettu, mutta uskon, että varsinkin niiden erinomainen kuvitus on ollut ratkaisevana tekijänä siinä, että ihmiset ovat klikanneet juttuja, tykänneet postauksista, jakaneet ja kommentoineet. Engagement on ollut todella korkea monessa jutussa. Kiitos teille vielä niistä :)” 

Ilkka Perttu, Commercial and Marketing, VCT Finland Oy

Laadimme VCT:lle kattavan suunnitelman, jossa markkinoinnin painopistettä siirrettiin vahvasti digi- ja somekanaviin. Otimme haltuun VCT:n verkkosivujen sisällöntuotannon ja viritimme VCT:n Makuhetkiä-somekanavat tasolle 2.0. Casillero del Diablolle loihdimme Pirullisen hyvä klassikko -kattokonseptin, jonka alle erilaiset sisällöt solahtavat näppärästi.

Asiantuntevien viini- ja ruokatoimittajiemme ammattitaito pääsee esiin verkkosivuille tuottamissamme artikkeleissa, viihdyttävissä tietovisoissa ja testeissä sekä tietenkin herkullisen houkuttelevassa reseptiikassa. VCT:n Makuhetkiä-somekanaviin olemme tuottaneet monipuolista sisältöä aina laadukkaista valokuvista ja videoista kekseliäisiin animaatioihin ja osallistaviin some-postauksiin – tuotteita luontevasti korostaen. Sisällöntuotannossa reagoimme ketterästi ja kekseliäästi ajankohtaisiin ilmiöihin ja juhlapäiviin. Esimerkiksi juhannukseen toteutimme laatikkoviinijumpan, Chilen itsenäisyyspäivää muistimme Ota chilesti -postauksilla ja syksyn pimeneviin iltoihin tarjosimme lohtua punaviinibrownieiden muodossa. Päivittäistä tekemistämme ohjaa vuosikello, johon on kirjattu esimerkiksi eri rypäleiden kunniaksi vietettävät teemapäivät.

Laadukkailla sisällöillä, oivaltavilla bränditeoilla ja niiden tehokkaalla ja kohdennetulla (digi)jakelulla olemme päässeet osaksi kohderyhmän maailmaa 24/7. Some-tilien seuraajamäärä on kasvanut tuhansilla ja sivuston liikenne piristynyt. Onnistuneet sisällöt näkyvät myös kuplintana viinihyllyllä: yhä useampi valitsee Alkossa VCT:n tuotteen.


VCT Finland on viinin maahantuonti- ja markkinointiyritys ja Chilen suurimman viinitalon Concha y Toron tytäryhtiö. VCT tuo viinejä Suomeen Argentiinasta, Chilestä, Portugalista, Yhdysvalloista ja Etelä-Afrikasta. Valikoimasta löytyy viinejä elämän kaikkiin hetkiin. Portfolioon kuuluu yli 60 tuotetta, muun muassa Suomen myydyimpiin viineihin kuuluva Viña Maipo, luomuviinitalot Emiliana ja Bonterra, suosittu Casillero del Diablo sekä monta muuta.

Kaipaako digitaalinen sisältömarkkinointisi

tuuletusta tai tekijää?

 
Seuraava
Seuraava

YTK: Työelämän kiinnostavimmat sisällöt