Vaasan: Lämpimällä läsnäololla lisää myyntiä
Vaasan toteutti vuonna 2015 bränditutkimuksen, joka osoitti, että tuotteiden suosiosta huolimatta ihmiset kokevat Vaasan-brändin etäiseksi. Se ei herättänyt kuluttajissa tunteita tai kiinnostusta. Dinglen oli löydettävä tapa kertoa tarinoita leivästä niin, että se kiinnostaa kuluttajaa.
Yhteistyö alkoi strategiaworkshopeilla, joissa määriteltiin uudelleen Vaasanin sisältömissio, -konseptit ja työtavat. Kun narratiivi ja pohja olivat kunnossa, voitiin alkaa rakentamaan uudenlaista tarinaa verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa.
Erona vanhaan siirryttiin pois pelkistä leipäbrändeistä, kuten Ruispaloista puhumisesta. Jatkuvat sisältömarkkinointikonseptit ovat inhimillistäneet tarinoiden kautta Vaasanin brändiä.
”Yhteistyö Dinglen kanssa sujuu erittäin mallikkaasta ja tuloksellisesti. Halusimme aitoa dialogia kuluttajan kanssa ja sitä me todellakin saimme – jopa enemmän, mitä osasimme odottaa. Ja mikä tärkeintä, me myymme nyt enemmän leipää.” – Minna Cousins, kaupallinen johtaja, Vaasan
2016: Keskiössä reseptiikka ja #leipähetket
2017: Keskiössä reseptiikka ja #pienetsuurettalkoot
2018: Keskiössä reseptiikka ja #hävikkihaaste
2019: Keskiössä vastuullisuus ja #mälupaan