
Alandia
Tunne veneily
Veneilijän vakuutusyhtiö Alandia kaipasi strategista markkinointikumppania, joka hallitsee sisällöt ja mainonnan yhtä kokonaisvaltaisesti kuin saarelta kotoisin oleva vakuutusyhtiö veneet ja vakuuttamisen.
Kaikki samassa veneessä
Alandian tavoitteena oli löytää kumppani, jonka kanssa voitaisiin tehdä hyvässä yhteistyössä. Tärkeä kriteeri sopivan kumppanin löytymiselle oli kyky sparrata ja haastaa nykytekemistä. Tärkeänä pidettiin myös kykyä omaksua Alandian uniikki liiketoiminta ja ymmärtää siihen liittyvät kasvutavoitteet sekä haasteet.
Dingle pystyi tarjoamaan Alandialle erinomaisen kokonaisratkaisun, ja vuodesta 2022 jatkunut yhteistyö on ollut paitsi tuloksellista, myös hauskaa.
Tekeminen kattaa markkinoinnin strategisen osaamisen, sisällöntuotannon sekä mediaratkaisut. Jatkuvasti tehtävä analysointi auttaa tekemään tarvittavia, joskus nopeitakin, päätöksiä läpi koko lyhyen mutta ah niin ihanan veneilykauden.
Inspiroivia sisältöjä ja vakuuttavia tuloksia
Rakensimme paletin, joka kattaa kaikki Alandian markkinointitarpeet sisältöstrategiasta mediasuunnitteluun ja tuotannosta analytiikkaan. Aloitimme brändimielikuvan parantamisen laadukkaiden verkkosisältöjen, veneilijää inspiroivan somesisällön ja oikein kohdennetun mainonnan avulla.
Alandian tavoitteena on olla siellä, missä venelijätkin ovat. Monipuolinen mediapaletti koostuu hakusanamainonnasta, somemainonnasta, display-mainonnasta ja printtimainoksista relevanteissa veneilyjulkaisuissa - messuja ja muita veneilijöiden tapahtumia unohtamatta.
Veneilijän vuosikelloon istuvilla, hakukoneoptimoiduilla vinkkiartikkeleilla toimme Alandian lähelle veneilijöiden arkea. Sisältömarkkinoinnin ja tehokkaan mainonnan liitto on tuottanut tulosta. Metan kanavissa kattavuus oli ensimmäisen vuoden aikana lähes 870 000, näyttökertoja yli 11 miljoonaa ja klikkauksia Alandian sivuille lähes 19 000. Reilu vuosi yhteistyön aloittamisen jälkeen Alandia myi enemmän vakuutuksia, kuin koskaan aiemmin.





