
Finnkino
Finnkinon upea
TikTok-startti
Finnkino, Suomen johtava elokuvateatteriketju, halusi laajentaa somepresenssiään myös TikTokiin. He lähtivät etsimään kumppania, joka auttaisi luomaan ja lanseeraamaan uuden TikTok-kanavan avaimet käteen -pakettina.
TikTokin valinta kanavaksi perustui sen vahvaan asemaan Suomessa - jo yli puolitoista miljoonaa käyttäjää viettää merkittävän osan päivästään sovelluksessa. Erityisesti 18–35-vuotiaat ovat aktiivisia TikTok-selailijoita, ja juuri tätä kohderyhmää myös Finnkino halusi aktiivisesti tavoitella.
Konsepti kaiken ytimessä
Finnkinolle suunniteltiin useita erilaisia TikTok-konsepteja, joissa huomioitiin yhtä lailla Finnkinon brändi, tavoitteet sosiaalisessa mediassa ja myös TikTokin trendit.
Avaimet käteen tuotantopaketti sisälsi TikTok-konseptien lisäksi Finnkinon TikTok-kanavan ja mainostilin perustamisen sekä 8 videosisällön tarkemman suunnittelun ja tuotannon: sisällöt kässäröitiin, kuvattin, editoitiin ja julkaistiin Dinglen toimesta. Lisäboostia sisällölle annettiin maksetulla mainonnalla.
Finnkinon TikTokin ensimmäiset sisällöt kuvattiin yhden tehokkaan kuvauspäivän aikana kahdessa eri elokuvateatterissa. Kasvoina videoilla nähtiin Finnkinon omia työntekijöitä.
Tulosten puolesta Finnkinon TikTok-startti ylitti kaikki odotukset. Tili kasvatti nopeasti seuraajakuntaansa, videot saivat valtavia määriä näyttökertoja ja keräsivät runsaasti kommentteja, tykkäyksiä ja muuta engagementia. TikTokissa oli siis selvästi aiemmin ollut Finnkinon kokoinen aukko!
Finnkinon TikTok-startti on oiva esimerkki siitä, kuinka onnistuneella konseptoinnilla ja sisällöntuotannolla luodaan vankka perusta tulevalle tekemiselle: lanseerauksen jälkeen Finnkinon sometiimi on ansiokkaasti jatkanut TikTok-tekemistä inhouse-tuotantona ja seuraajamäärät ovat jatkaneet hienosti kasvuaa. Vau!