Finnkino

Finnkinon upea

TikTok-startti

Finnkino, Suomen johtava elokuvateatteriketju, halusi laajentaa somepresenssiään myös TikTokiin. He lähtivät etsimään kumppania, joka auttaisi luomaan ja lanseeraamaan uuden TikTok-kanavan avaimet käteen -pakettina.  

TikTokin valinta kanavaksi perustui sen vahvaan asemaan Suomessa - jo yli puolitoista miljoonaa käyttäjää viettää merkittävän osan päivästään sovelluksessa. Erityisesti 18–35-vuotiaat ovat aktiivisia TikTok-selailijoita, ja juuri tätä kohderyhmää myös Finnkino halusi aktiivisesti tavoitella.

Konsepti kaiken ytimessä

Finnkinolle suunniteltiin useita erilaisia TikTok-konsepteja, joissa huomioitiin yhtä lailla Finnkinon brändi, tavoitteet sosiaalisessa mediassa ja myös TikTokin trendit.

Avaimet käteen tuotantopaketti sisälsi TikTok-konseptien lisäksi Finnkinon TikTok-kanavan ja mainostilin perustamisen sekä 8 videosisällön tarkemman suunnittelun ja tuotannon: sisällöt kässäröitiin, kuvattin, editoitiin ja julkaistiin Dinglen toimesta. Lisäboostia sisällölle annettiin maksetulla mainonnalla.

Finnkinon TikTokin ensimmäiset sisällöt kuvattiin yhden tehokkaan kuvauspäivän aikana kahdessa eri elokuvateatterissa. Kasvoina videoilla nähtiin Finnkinon omia työntekijöitä.

Tulosten puolesta Finnkinon TikTok-startti ylitti kaikki odotukset. Tili kasvatti nopeasti seuraajakuntaansa, videot saivat valtavia määriä näyttökertoja ja keräsivät runsaasti kommentteja, tykkäyksiä ja muuta engagementia. TikTokissa oli siis selvästi aiemmin ollut Finnkinon kokoinen aukko! 

Finnkinon TikTok-startti on oiva esimerkki siitä, kuinka onnistuneella konseptoinnilla ja sisällöntuotannolla luodaan vankka perusta tulevalle tekemiselle: lanseerauksen jälkeen Finnkinon sometiimi on ansiokkaasti jatkanut TikTok-tekemistä inhouse-tuotantona ja seuraajamäärät ovat jatkaneet hienosti kasvuaa. Vau!

  • "Yhteistyö Dinglen tiimin kanssa oli sujuvaa ja heidän kanssaan oli helppo toimia. Kanavan lanseeraus sujui odotusten mukaan. Dinglen tiimi piti huolta kokonaisuudessa - konseptien suunnittelusta tuotantoon ja sisältöjen mainontaan. Projektin aikana suunniteltuja konsepteja on ollut helppo jatkaa ja Tiktok on kasvanut meille tärkeäksi kanavaksi etenkin nuorten tavoittamisessa."

    Caroline Nykter, Senior Guest Engagement Manager, Finnkino

Finnkinon upea TikTok-startti

Finnkinon upea TikTok-startti •

Kaipaako sisältömarkkinointisi
tuuletusta tai tekijää?

Edellinen
Edellinen

VCT Finland - Pirullisen hyvää sisältöä viinistä

Seuraava
Seuraava

YTK - Työelämän kiinnostavimmat sisällöt