Vaasan Sähkö

Erilaista

sisältöä sähköstä

  • ”Vau, mainos voi olla tosiaan myös tällainen! Nostaa minun silmissäni brändiä paljon enemmän kuin tyhjänpäiväiset mainoslauseet.”

    Instagram-käyttäjä, 2023

Low interest to high interest!

Vaasan Sähkön tavoitteena somessa on olla positiivinen ilahduttaja, se erilainen toimija. Pelkkien kuluneiden sähkönsäästövinkkien sijaan Vaasan Sähkön fiideistä löytyy ihan toisenlaista energiaa kuin mihin toimialalla on totuttu!

Vaasan Sähkön brändipersoona somessa: Sympaattinen ilahduttaja, selkeyttäjä ja uudistaja

Vaasan Sähkön somestrategian ytimessä on olla mukana kohderyhmän arjessa siellä, missä hekin ovat. Vaasan Sähkö on säkenöinyt Facebookissa ja Instagramissa jo pitkään, ja vuonna 2023 otimme haltuun myös TikTokin.

Olipa kanava mikä hyvänsä, Vaasan Sähkön sisällöt erottuvat kilpailijoista poikkeuksellisella pilkkeellä pistorasiassa. Leikkisät, osallistavat ja raikkaan erilaiset sisällöt ovat todistetusti toimineet. Vaasan Sähkön somesisällöt sitouttavat ja konvertoivat yli alan keskiarvojen, kommenttikentät suorastaan pullistelevat kommentteja ja videoissa keskimääräiset katseluajat nousevat korkeiksi.

Tärkeä osa Vaasan Sähkön menestystä somessa on ollut toimiminen “yhden luukun taktiikalla”. Dingle paitsi suunnittelee ja tuottaa sisällöt, hoitaa myös niiden maksetun mainonnan. Kun sisällöt ja mainonta tehdään saman katon alla, on reagointi ja mainonnan optimointi helppoa eikä ylimääräistä aikaa kulu eri kumppanien kanssa kommunikointiin.

Tulokset

Vaasan Sähkön mainonnassa yhdistellään eri tavoitteita (reach, traffic, engagement) parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi eri kanavissa. Jokaisella sisällöllä on jo suunnitteluvaiheessa selkeä oma ja uniikki tavoite, jota tukemaan mietitään paras mahdollinen kanavakohtainen jalkautus.

Vaasan Sähkön kanavissa on vuoden aikana tavoitettu yli 2,5 miljoonaa uniikkia käyttäjää ja tälle kohderyhmälle Vaasan Sähkön viestit ovat näkyneet yli 25 miljoonaa kertaa. Siinä missä korkea ja kustannustehokas tavoittavuus on tärkeää, emme tee mainontaa vain suuret impressiomäärät silmissä kiiluen. Tärkeämpää on sisältöjen sitouttavuus – haluamme että sisältö pysäyttää, osallistaa, ilahduttaa ja oivalluttaa.  

TikTokissa yli 7 prosenttia saavutetuista ihmisistä pysähtyi katsomaan Vaasan Sähkön videoita yli 6 sekunnin ajaksi. Nopean swaippailun kanavassa tämä on brändiltä erittäin hyvä tulos ja todistaa, että jopa sähköstä voi kertoa pysäyttävällä tavalla.

Kommentteja, tykkäyksiä ja jakoja sisällöt ovat keränneet Metan puolella keskimäärin huikeat 380 kappaletta postausta kohden ja kommentoinnin luvatussa kanavassa TikTokissa luku on vielä paljon korkeampi, 1354 reagointia postausta kohden.

  • “Dingle oivalsi heti yhteistyön alussa, millaista uudistusta kaipasimme. Meillä on mainio, ammattitaitoa huokuva kumppani, jonka ideat eivät lopu ja jonka käsissä olemme saavuttaneet aivan uuden tason. Tämän ovat huomanneet myös asiakkaamme.”

    Mikaela Jussila, viestintäpäällikkö, Vaasan Sähkö

Erilaista sisältöä sähköstä

Erilaista sisältöä sähköstä •

Kaipaako sisältömarkkinointisi
tuuletusta tai tekijää?

Edellinen
Edellinen

Atria: Hyvät sisällöt, parempi mieli

Seuraava
Seuraava

Alandia - Tunne veneily